تحقیق و توسعه

واحد تحقیق و توسعه بخشی از کسب و کار می باشد که مربوط به مطالعه ایده‌های جدید و برنامه‌ریزی محصولات جدید است. تحقیق و توسعه (Research and development) یا به اختصار R&D شامل اقدامات و نیز فعالیت‌هایی است که شرکت‌ها برای نوآوری و معرفی محصولات و خدمات جدید انجام می‌دهند. تحقیق و توسعه اغلب اولین مرحله در روند توسعه هر کسب و کار ی است.

R&D به یک شرکت امکان می‌دهد تا از رقبای خود در طول فعالیت پیشی گیرد و جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. شرکت‌ها در بخش‌ها و صنایع مختلف از توسعه و تحقیق استفاده های زیادی می‌کنند. کارخانه ها و شرکت‌های فناور عموماً هزینه های بسیاری را صرف واحد R&D می‌کنند؛ زیرا موجب پیشرفت چشمگیری در کسب و کار آن ها می‌شود. اصطلاح توسعه و تحقیق بطور گسترده با نوآوری در شرکت‌ها، دولت و یا بخش عمومی و نیز خصوصی مرتبط است.

یک شرکت بدون برنامه‌های R&D ممکن است که نتواند به تنهایی فعالیت کند و مجبور بشود برای نوآوری و ادامه حیات خود به روش‌های دیگری مانند مشارکت و یا ادغام با شرکت‌های دیگر متوسل بشود.

شرکت‌ پارس تهویه گیتی نیز از طریق R&D می‌توانند محصولات جدیدی را طراحی کرده و پیشنهادها و محصولات فعلی خود را نیز بهبود می بخشند.

واحد توسعه و تحقیق پارس تهویه گیتی از اکثر فعالیت‌های عملیاتی که توسط آن شرکت انجام می‌شود، مجزا است. R&D به طور معمول با انتظار کسب سود فوری برای شرکت انجام نمی‌شود، اما در عوض انتظار می‌رود که به سودآوری بلند مدت یک شرکت کمک های  بسزایی داشته باشد.